Runā
Galerija
ŠKODA vēsture
Uzņēmuma „Škoda” vēsture sākās MladoBoļeslavas pilsētiņā 1895. gadā. Tajā gadā tieši pirms Ziemassvētkiem tika nodibināts neliels uzņēmums, kurā ražoja un remontēja velosipēdus „Slavia”. Šā uzņēmuma dibinātāji bija Vaclavs Klements un Vaclavs Laurins.
1899. gadā abi kompanjoni Prāgā žurnālistus iepazīstināja ar savu pirmo motociklu.
1905. gadā V. Laurins un V. Klements veica milzīgu izrāvienu uz priekšu un iepazīstināja ar savu pirmo automobili L&K Voiturette.
1925. gadā, pamatojoties uz divu uzņēmumu – „Laurin&Klement Co” un akciju sabiedrības „Škoda” – saplūšanu, tika izveidots sindikāts „Škoda”.
1930. gadā „Škoda” Čehoslovākijā ieņēma otro vietu izlaižamo automašīnu kopskaita ziņā un trešo vietu – vieglo automobiļu ražošanas jomā.
Otrā Pasaules kara laikā uzņēmumā ražoja militāro tehniku. Pēc tam, kad karš bija beidzies, uzņēmumu nacionalizēja un piešķīra nacionālā uzņēmuma statusu.
Pēckara gados automašīnas „Škoda” galvenokārt realizēja Austrumeiropas valstu tirgos. Uzņēmums turpināja attīstīties, ražojot aizvien jaunus automobiļus ar zīmolu „Škoda”.
1991. gada 16. aprīlī, šķiet, notika vissvarīgākais „Škoda” vēsturē, proti, uzņēmums kā ceturtais zīmols pievienojās koncernam „Volkswagen”, kas pirms tam jau apvienoja „Audi”, „Seat” un „Volkswagen” marku.
Mūsdienās uzņēmumā „Škoda Auto” strādā aptuveni 18 000 cilvēku, bet trešā daļa no visām Čehijas Republikas darbavietām tieši vai pastarpināti pastāv tāpēc, ka darbojas minētais uzņēmums. 80% saražoto „Škoda” markas automobiļu tiek eksportēti uz 64 valstīm visā pasaulē, nodrošinot apmēram 9,6% no visām Čehijas Republikas eksporta operācijām.
1899. gadā abi kompanjoni Prāgā žurnālistus iepazīstināja ar savu pirmo motociklu.
1905. gadā V. Laurins un V. Klements veica milzīgu izrāvienu uz priekšu un iepazīstināja ar savu pirmo automobili L&K Voiturette.
1925. gadā, pamatojoties uz divu uzņēmumu – „Laurin&Klement Co” un akciju sabiedrības „Škoda” – saplūšanu, tika izveidots sindikāts „Škoda”.
1930. gadā „Škoda” Čehoslovākijā ieņēma otro vietu izlaižamo automašīnu kopskaita ziņā un trešo vietu – vieglo automobiļu ražošanas jomā.
Otrā Pasaules kara laikā uzņēmumā ražoja militāro tehniku. Pēc tam, kad karš bija beidzies, uzņēmumu nacionalizēja un piešķīra nacionālā uzņēmuma statusu.
Pēckara gados automašīnas „Škoda” galvenokārt realizēja Austrumeiropas valstu tirgos. Uzņēmums turpināja attīstīties, ražojot aizvien jaunus automobiļus ar zīmolu „Škoda”.
1991. gada 16. aprīlī, šķiet, notika vissvarīgākais „Škoda” vēsturē, proti, uzņēmums kā ceturtais zīmols pievienojās koncernam „Volkswagen”, kas pirms tam jau apvienoja „Audi”, „Seat” un „Volkswagen” marku.
Mūsdienās uzņēmumā „Škoda Auto” strādā aptuveni 18 000 cilvēku, bet trešā daļa no visām Čehijas Republikas darbavietām tieši vai pastarpināti pastāv tāpēc, ka darbojas minētais uzņēmums. 80% saražoto „Škoda” markas automobiļu tiek eksportēti uz 64 valstīm visā pasaulē, nodrošinot apmēram 9,6% no visām Čehijas Republikas eksporta operācijām.
Kontakti Vairāk »
- Kleistu iela 31, Rīga, LV-1067, Latvija
- 67511511
- www.skoda.lv
Darba laiks
P. – Pk. | 08:00 — 18:00 |
S. | 10:00 — 16:00 |
Sv. | Slēgts |