Viļņa
15 attēli • 30. mar 2018 12:12
Viļņa "ieliek" Rīgai
Pirms diviem gadiem rakstā "Mācāmies no citiem: Viļņa" [1] mūsu biedrs Kaspars slavēja Lietuvas galvaspilsētu Viļņu par daudziem risinājumiem gājējiem un diezgan pamatīgi kritizēja par veloinfrastruktūras risinājumiem. Ir pagājuši divi gadi un Viļņa pamazām pārvēršas līdz nepazīšanai un nu jau apsteidz Rīgu.
Pilsētā ir izveidots īpašs ilgtspējīgā tra...VairākViļņa "ieliek" Rīgai
Pirms diviem gadiem rakstā "Mācāmies no citiem: Viļņa" [1] mūsu biedrs Kaspars slavēja Lietuvas galvaspilsētu Viļņu par daudziem risinājumiem gājējiem un diezgan pamatīgi kritizēja par veloinfrastruktūras risinājumiem. Ir pagājuši divi gadi un Viļņa pamazām pārvēršas līdz nepazīšanai un nu jau apsteidz Rīgu.
Pilsētā ir izveidots īpašs ilgtspējīgā transporta departaments, kurā strādā trīs cilvēki un šobrīd nodarbojas ar veloinfrastruktūras plānošanu un projektēšanu. Vairākās ielās iespējams jau redzēt viņu darba "augļus", tiek ierīkoti droši veloceļi, nodalītas velojoslas "pret spalvu" vienvirziena ielās, tiek ierīkotas tūkstošiem jaunas velonovietnes, bet inovatīvākais risinājums šobrīd tiek projektēts - Baltijā pirmā veloiela. Veloielu (Fietsstraat) pirmsākums meklējams Nīderlandē, kur tādu pirmoreiz ierīkoja 1996. gadā Utrehtā[2]. Veloielas galvenā ideja ir, ka auto šajā ielā ir viesis un priekšroka vienmēr ir velosipēdistam. Šogad Viļņā plānots izbūvēt drošu un ērtu veloinfrastruktūru 30 kilometru garumā, kā arī uzstādīt 1500 velonovietnes visā pilsētā. Svarīgi atzīmēt, ka Viļņa projektēšanu veic pa maziem gabaliņiem, veicot uzlabojumus svarīgās vietās, savienojot svarīgus punktus, kamēr Rīgā gadiem sola projektēt vienu veloceļu uz Daugavgrīvu.
Starp citu - Rīgas domes Satiksmes departamentā joprojām nav neviena cilvēka, kura pamatdarbs būtu nodarbošanās ar veloinfrastruktūras projektiem. Cik kvalitatīvus, ērtus un drošus veloceļus mēs varam gribēt, ja neviens tos pat neplāno, bet esošajos projektos tie tiek pievienoti vien ķeksīša pēc?
Aplūko, kā gadu laikā mainījusies Viļņa un padomā, kāpēc Rīgā pēdējos gados nav notikusi itin nekāda attīstība veloinfrastruktūras izbūves lauciņā...
[1] http://pilsetacilvekiem.lv/lv/macamies-n…
[2] https://bicycledutch.wordpress.com/2015/…