Dodamies uz bānīša zemi! 🚂
8 attēli • 26. sep 2022 10:39
Nākamgad dzelzceļa līnijai Pļaviņas–Valka tiks svinēta 120 gadu jubileja, jo šīs 210 kilometrus (tolaik 197 verstis) garās līnijas atklāšana notika 1903. gada 15. augustā. Sākumā tā bija šaursliežu līnija (750 mm) un dalījās trīs daļās: Pļaviņas–Gulbene (98 km), kuru Pirmā pasaules kara laikā 1915./1916. gadā krievu armija pārbūvēja par platsliežu (1524 mm) trasi, bet šaursliežu klājums bija posmā...VairākNākamgad dzelzceļa līnijai Pļaviņas–Valka tiks svinēta 120 gadu jubileja, jo šīs 210 kilometrus (tolaik 197 verstis) garās līnijas atklāšana notika 1903. gada 15. augustā. Sākumā tā bija šaursliežu līnija (750 mm) un dalījās trīs daļās: Pļaviņas–Gulbene (98 km), kuru Pirmā pasaules kara laikā 1915./1916. gadā krievu armija pārbūvēja par platsliežu (1524 mm) trasi, bet šaursliežu klājums bija posmā Gulbene–Ape–Igaunijas robeža (64 km) un Valka–Žuldiņi– Igaunijas robeža (14 km).
Šoreiz stāsts būs par divām šajā dzelzceļa līnijā pa vidu esošām stacijām – Gulbeni un Alūksni, kas saglabājušās ne tikai kā ēkas, bet joprojām uz perona sagaida un pavada ar vilcienu atbraukušos pasažierus, iekļaujoties vienotā tūrisma piedāvājumā, kas nosaukts par Bānīša zemi, jo dīzeļvilciens (svētkos un pāris reizes mēnesī arī tvaika lokomotīve) regulāri divreiz dienā mēro 33 kilometrus garo ceļu starp abām stacijām.
👉Visu rakstu lasiet žurnāla 22. septembra numurā!