Infografika: Publisko pakalpojumu pilnveide
1 attēls • 25. feb 2014 15:17
Šobrīd iedzīvotājiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts institūciju publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Bet šo pakalpojumu pieejamība, atkarībā no katra konkrētā klientu apkalpošanas centra, ir atšķirīga un dažkārt pārlieku sarežģīta. Lai valsts un pašvaldību sniegtie publiskie pakalpojumi Latvijas iedzīvotājiem kļūtu caurskatāmāki, sasniedzamāki un būt...VairākŠobrīd iedzīvotājiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts institūciju publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Bet šo pakalpojumu pieejamība, atkarībā no katra konkrētā klientu apkalpošanas centra, ir atšķirīga un dažkārt pārlieku sarežģīta. Lai valsts un pašvaldību sniegtie publiskie pakalpojumi Latvijas iedzīvotājiem kļūtu caurskatāmāki, sasniedzamāki un būtu pieejami vienkopus, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) veic visaptverošu reformu publisko pakalpojumu jomā. Šīs reformas ietvaros notiek virkne pasākumu, kuru mērķis ir pilnveidot publisko pakalpojumu pieejamību:
• radot vienotu normatīvo ietvaru (Publisko pakalpojumu likums),
• optimizējot un padarot elektroniski pieejamus publiskos pakalpojumus,
• izveidojot vienotu klātienes centru tīklu - Šobrīd Rojā, Aucē, Valmierā un Daugavpilī tiek īstenots Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojekts. Šo centru uzdevums līdz šī gada jūnijam ir atrast veiksmīgāko klientu apkalpošanas centru darbības modeli, kurš ļautu visefektīvāk nodrošināt sadarbību starp dažādām valsts un pašvaldību iestādēm.
Lai radītu lielāku izpratni par notiekošajām izmaiņām publisko pakalpojumu jomā, Valsts kanceleja ir izstrādājusi uzskatāmu infografiku, kurā atspoguļoti reformas mērķi, galvenie uzdevumi, virzieni un ieguvumi.