Galerija 23.03.2018
1 attēls • 23. mar 2018 15:15
Kravu tranzīts piedzīvo transformācijas ⚓ ⛴
Rīgas Brīvostas pārvalde (RBP) šobrīd izstrādā jaunu ostas attīstības programmu laika periodam no 2019. līdz 2028. gadam, līdz ar to ir būtiski analizēt paveikto iepriekšējās attīstības programmas ietvaros un ilgtermiņā sasniegtos rezultātus, akcentē Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, norādot, ka pēdējie desmit gadi jūras kravu pārvadājumos Bal...VairākKravu tranzīts piedzīvo transformācijas ⚓ ⛴
Rīgas Brīvostas pārvalde (RBP) šobrīd izstrādā jaunu ostas attīstības programmu laika periodam no 2019. līdz 2028. gadam, līdz ar to ir būtiski analizēt paveikto iepriekšējās attīstības programmas ietvaros un ilgtermiņā sasniegtos rezultātus, akcentē Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, norādot, ka pēdējie desmit gadi jūras kravu pārvadājumos Baltijas jūras austrumu krastā raksturojami ar aizvien pieaugošu konkurenci starp reģiona ostām.
Pieaug Krievijas ostu loma "Lai arī kopējais caur reģiona ostām pārkrauto jūras kravu apjoms desmit gadu laikā pieaudzis par trešdaļu un 2017. gadā pirmo reizi pārsniedza 400 miljonus tonnu, kravu plūsmu virzienos pēdējā desmitgadē notikušas būtiskas pārmaiņas. Piemēram, Krievijas Ustjlugas osta kopš 2008. gada strauji kāpinājusi pārkrautos apjomus un kļuvusi par reģiona lielāko ostu ar 103 miljoniem tonnu apgrozījumu 2017. gadā. Kopumā reģiona Krievijas ostās apkalpoto kravu īpatsvars desmit gados pieaudzis no 51% līdz 59%," pauž A. Zeltiņš. Analizējot ostu darbības rezultātus pa valstīm, secināms, ka Latvija starp Baltijas valstīm turpina saglabāt līderpozīcijas. Kopš 2010. gada Latvijas ostās pārkrauts aptuveni trīs reizes vairāk kravu nekā Igaunijā un par aptuveni trešdaļu vairāk nekā Lietuvā, sarunā ar Dienu norāda finanšu un investīciju eksperts Aivars Jurcāns. "Ja salīdzina Baltijas valstu ostu darbības rezultātus 2017. gadā, redzams, ka Latvijas ostās pārkrauta gandrīz puse no Baltijas valstu ostu kravu kopējā apjoma, faktiski tikpat, cik Lietuvas un Igaunijas ostās kopā, kas pierāda Latvijas būtiskās pozīcijas tranzīta nozarē," akcentē eksperts. Savukārt RBP pārstāvji uzsver, ka arī Rīgas brīvosta salīdzinoši sarežģītajā un sīvajā konkurences cīņā spējusi sekmīgi konkurēt ar pārējām reģiona ostām un turklāt vēl attīstīties. Tādējādi Rīga aizvien saglabā reģiona piektās lielākās ostas statusu, 2017. gadā apkalpojot 8% no reģiona kravu kopapjoma jeb 33,7 miljonus tonnu.
https://vervo.lv/lv/jaunumi/nozares-jaun…
#vervo #kravu #pārvadājumi #transports #loģistika #osta #jūras #pārvadājumi
Krāj VERVO punktus & SAŅEM DĀVANAS! https://vervo.lv/lv/kompanija/akcijas/sa…
#vervopunkti
-