Galerija 30.10.2019
3 attēli • 30. okt 2019 09:23
Esiet sveicināti,draugi! Mēs reti sekojam normatīvo dokumentu tapšanas procesam. Bet vajag sekot un pat ļoti. Jau 04.07.2019.g. Valsts sekretāriem izskatīšanai nodoti Satiksmes ministrijas virzītie grozījumi MK rīkojumā Nr.202 “Par alternatīvo degvielu attīstības plānu 2017.-2020.gadam”. Šī normatīva 5.9. punkts paredz,ka ar 2021.gadu tiek “ieviests ierobežojums reģistrēt/ieviest Latvijā transport...VairākEsiet sveicināti,draugi! Mēs reti sekojam normatīvo dokumentu tapšanas procesam. Bet vajag sekot un pat ļoti. Jau 04.07.2019.g. Valsts sekretāriem izskatīšanai nodoti Satiksmes ministrijas virzītie grozījumi MK rīkojumā Nr.202 “Par alternatīvo degvielu attīstības plānu 2017.-2020.gadam”. Šī normatīva 5.9. punkts paredz,ka ar 2021.gadu tiek “ieviests ierobežojums reģistrēt/ieviest Latvijā transportlīdzekļus,kas vecāki par 3 gadiem vai kam tiek veikta otrreizēja reģistrācija”. 5.8.punkts:”Ar 2025.gadu ieviesti pakāpeniski ierobežojumi/aizliegums JAUNU ar fosilām degvielām darbināmu transportlīdzekļu tirdzniecībai/reģistrācijai.” Kā tas mūs visus ietekmēs? Es teikšu,dramatiski,jo OIK naudas”izpumpēšana”no mūsu maciņiem liksies tīrais nieks,salīdzinot ar šo pasākumu. Laikam SM apņēmusies iznīdēt Latvijas iedzīvotāju “lielo patikšanu” uz pavecām mašīnām.Uz 01.10.19.g. Latvijā reģistrēti 728907 vieglie auto un to vidējais vecums ir 14,09 gadi. Tehniskā kārtībā bija 657207 auto un to vidējais vecums-12,83 gadi. SM darboņi saprot,ka mēs ne par ko negribam jaunus auto,tāpēc rīkojas-ar “viedu” normatīvu vedīs mūs pie prāta. Nav jābūt īpaši lielam gaišreģim,vai stratēģim,lai saprastu,ka tuvāko 10 gadu laikā mums būs jāiegādājas ap 500000 jaunu(mazlietotu-līdz 3 g. vecu)automašīnu. (Pērn nopirkti 67656 autiņi,kuriem veikta pirmreizējā reģistrācija,no tiem-13348 jauni).No 2025.g tikai elektro,vai citas (ne fosilās)enerģijas darbināmas mašīnas. Tas nozīmē,ka jāpērk būs par 10-15000 un vairāk eur dārgākas mašīnas,nekā vidēji pērkam šodien,vai precīzāk,varam atļauties. Sareizinam skaitļus un sanāk,ka kalkulators rāda-mums 10 gados neplānoti nāksies šķirties no 5-7,5 un vairāk miljardiem eiro gan no personīgā,gan kopējā valsts budžeta maciņa(tas tikai nedaudz mazāk kā valsts ārējais parāds). Autobūves rūpnīcas,bankas,līzinga kompānijas,dīleri var uzgavilēt “viedajam “SM normatīva projektam. Kā vārdā viss šis neprāts? Vai mums jāskrien pa priekšu bagātajām Eiropas valstīm?Varbūt,labāk ģimenes lai brauc ar tādu auto,kādu var atļauties un naudiņu iegulda bērnu izglītībā,sirgstošo veselībā,atļaujas realizēt kādu citu nepieciešamību,varbūt uzsāk nelielu biznesu,nevis lien jaunos parādos,ko paģēr muļķība,varbūt kārtējā alkatība..... P.s. Es šo postu rakstu 2 dienas pēc tam,kad uzzināju par augstāk minēto “šedevru” nevis tāpēc,ka nebija laika uzrakstīt,bet tāpēc,lai nomierinātos un uzrakstītu daudzmaz pieklājīgā valodā. Andrejs Ceļapiters