Oranžērija Ikdienišķi stāsti par draugiem.lv un mūsu draugiem
Oktobris, 2012

Draugiem.lv lapas – veiksmes atslēga 5

Draugiem.lv no tuvāko draugu kopīgas bilžu aplūkošanas un vēstuļu sūtīšanas vietnes lēnā garā uzaudzis par daudzlīmeņu komunikācijas platformu. Mūsu lietotāju vidū gadās sastapt tādus, kas nostalģiski pūš, atceroties „vecos, labos laikus”, bet daudz vairāk ir to, kas izmanto visas jaunās iespējas.

Ja jūs esat kādreiz pievērsuši uzmanību draugiem.lv lapu TOP 100, noteikti esat pamanījuši, ka līdzās bagātiem un ietekmīgiem zīmoliem sastopamas lapas kompānijām, par kuru eksistenci pat nenojautāt. Cīņa par vietu TOPā nav no vieglajām – vairāk kā 10 tūkstoši uzņēmumu, lielākās Latvijas marketinga aģentūras, spožākie reklāmas prāti – visi sacenšas, jo nevienam negribas būt zemāk kā citiem. Par augstu vietu šajā TOPā nepienākas balva vai valsts prēmija, bet kas svarīgāks – apziņa, ka esi guvis biznesa svarīgāko uzvaru – Tev seko un uzticas klienti. Kā panākt, lai draugiem.lv lapa kļūtu par Tava biznesa labāko sabiedroto? Precīzas receptes, protams, nav, bet mēs pacentīsimies šim noslēpumam piekļūt mazliet tuvāk.

Kāpēc vispār šāda lapa nepieciešama?

Pirmkārt, kāpēc gan neizmantot iespēju pilnīgi bez maksas, bez dārgu speciālistu algošanas izveidot internetā vidi, kurā pastāstīts par Tavu biznesu. Tas ir vienkāršs un ātrs process. Pat, ja jums turpmāk neatliks laika par to rūpēties, informācija saglabāsies, būs atrodama lapu katalogā un to pratīs uzmeklēt arī interneta meklēšanas sistēmas. Otrkārt, tā var būt lieliska alternatīva web lapai kaut vai tāpēc, ka informācijas pievienošanai un nomaiņai nav nepieciešamas speciālas zināšanas. Treškārt, tas var kļūt par būtisku impulsu Tavam biznesam, to apliecina pavisam konkrētu uzņēmumu veiksmes stāsti. Lai noskaidrot, kur slēpjas veiksmes atslēdziņa, aptaujājām vairāku populārāko draugiem.lv lapu veidotājus.

Uzdrīkstēšanās

Pateicoties aktīvai rosībai draugiem.lv lapā, Stilīgi apavi kļuvuši teju par simbolu sociālo tīklu veiksmes stāstam.
Pusotra gada laikā biznesa apjoms pieaudzis sešas reizes
Iesākumā bija mazs veikaliņš Saldū, tad lapa draugiem.lv un strauja izaugsme – pusotra gada laikā biznesa apjoms pieaudzis sešas reizes. Kintija Štrāla, Stilīgi apavi vadītāja stāsta: ”Ideja radās nejauši, jo radās vēlme reklamēties, pievērst klientu uzmanību. Ieraudzīju, ka draugos ir tāda iespēja - lapas. Izpētīju, kas un kā tur darbojas. Jo vairāk rosījos, jo labāki bija rezultāti, pieauga klientu loks un arī mūsu atpazīstamība. Lai sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus, klients ir jāuzrunā ik dienas, pat vairākas reizes dienā. Man neviens rīts nepaiet bez tējas krūzes pie datora un atvērtas draugu lapas. Bieži izdomājam dažādas akcijas un dodam laimestus, tas arī uzrunā auditoriju. Cilvēkiem patīk saņemt laba vēlējumus, bet vissvarīgākais – regulāri informēt par jaunumiem veikalā.”

Radoša pieeja

Arī daudzu iemīļotais saldējums Klasika draugiem.lv lapas uzskata par savām mājām. Jautāti par iespaidiem un sasniegumiem, gardā zīmola speciālisti dalās priekā:”
Draugiem.lv ir palīdzējis padarīt saldējumu Klasika par daudzu cilvēku iemīļotāko un interesantāko zīmolu
Gards paldies draugiem.lv profesionālajam kolektīvam par atsaucību saldējuma Klasika profila aktivitāšu realizēšanā. Jūs spējāt īstenot dzīvē radošas, vēl nebijušas idejas, kas vainagojās ar milzu atsaucību. Samērā īsā laika posmā esam palielinājuši „sekotāju” jeb auditorijas skaitu no 14 tūkst. līdz vairāk kā 64 tūkstošiem, kas lieliski noder produkta komunikācijā. Tāpat Klasikas profils ir vieta, kur cilvēki labprāt atgriežas, lai gūtu interesantu un noderīgu informāciju, pārbaudītu sevi (Klasikas tests), pārveidotu bildes retro stilā un dalītos iespaidos par vasaras notikumiem. Tā ir vieta, kur satiekas Klasikas domubiedri! Draugiem.lv ir palīdzējis padarīt saldējumu Klasika par daudzu cilvēku iemīļotāko un interesantāko zīmolu.”

Rūpīgs darbs katru dienu

Līdzīgi kā Stilīgi apavi, arī Gulbenes veikaliņš Siluets izauguši, pateicoties lapai draugiem.lv. Veikala darbiniece Zanda mums atklāj veiksmes stāstu: ”No sākuma likās - ko mēs tāds mazs provinces veikaliņš līdīsim draugos ar savu lapu, bet skatoties, ka daudziem citiem mazajiem uzņēmumiem tas labi sanāk, izdomājām, ka tā būtu lieliska reklāma un varbūt pavērs jaunas iespējas. Tā mēs arī izveidojām savu lapu, kas pagaidām mums nesusi tikai tās labākās emocijas un iespējas.
Šajā lapā es darbojos katru dienu, pat atrodoties ārpus Latvijas
Ja godīgi, atdeve ir ļoti liela. Tā kā mums piedāvājums mainās katru nedēļu, bieži vien ir tā, ka pat nepaspējam safotografēt iepriekšējo pievedumu, kad ir jauns - katru dienu apmēram trīs stundas pavadu fotografējot. No sākuma sūtījām preces pa pastu, bet, tā kā mēs ar vadītāju katru nedēļu pašas braucam pēc preces un pārdevējām ir ļoti daudz darba uz vietas veikalā, slēdzām šo sadaļu, jo gluži vienkārši nespējām nodrošināt pietiekami ātru daudzo klientu apkalpošanu. Šīs lapas izveidošana mums ir pavērusi tik daudz iespēju - mums piedāvā franšīzes, piedāvā telpas gandrīz katrā Latvijas pilsētā, klienti tagad pie mums uz Gulbeni brauc no tuvākiem un pat ļoti tāliem Latvijas novadiem. Tik labi rezultāti ir panākti, ar regulāru darbu Silueta lapā- katru dienu liekam jaunas galerijas, katru dienu runājam, veidojam aptaujas un konkursus. Šajā lapā es darbojos katru dienu, pat atrodoties ārpus Latvijas. Lai tiktu līdz 4.vietai lapu TOPā bija vajadzīga pacietība, regulārs darbs un arī izdoma. Bet mums šī lapa ir pavērusi tik lielas iespējas, un nedrīkst “atlaist „, jo ir jāturpina attīstīties. Liels paldies draugiem.lv par šo iespēju - mazs veikaliņš ir kļuvis zināms jau visā Latvijā.”

Tev jābūt tur, kur Tavi klienti

Zelta Zivtiņas atraktīvās reklāmas kampaņas ļāvušas tai kļūt par tirgus līderi savā jomā un arī draugiem.lv lapu TOPā zivtiņa ir viens no līderiem.
Lapas apmeklējums ir pielīdzināms vidēja interneta medija mēneša apmeklējumam
“Mēs esam tur, kur ir Zelta Zivtiņas lietotāji. Liela daļa draugiem.lv lietotāji ir mūsu klienti, tādēļ tikai loģiski, ka esam šeit. Tiklīdz draugiem.lv palaida sadaļu "Lapas", mēs reģistrējām arī Zelta Zivtiņas fanu lapu, kas līdz šim pulcējusi vairāk kā 60 000 sekotāju. Mūsu sekotājiem katru dienu piedāvājam gan izklaidējošu saturu, gan informāciju par Zelta Zivtiņas jaunumiem un citas interesantas aktivitātes, kur var laimēt biļetes uz pasākumiem, mobilos telefonus un citas vērtīgas balvas. Zelta Zivtiņas fanu lapa ir ne tikai izklaidējoša rakstura, bet arī sniedz palīdzīgu roku saviem sekotājiem. Draugiem.lv lietotājiem, kas ikdienā lieto Zelta Zitviņas priekšapmaksas karti, ir iespēja uzdot jautājumus gan par tarifu plāniem, gan tehniskajiem jautājumiem.   Pēdējā laikā Zelta Zivtiņas draugiem.lv lapas apmeklējums ir pielīdzināms vidēja interneta medija mēneša apmeklējumam, kas dod iespēju mūsu jaunumiem sasniegt lielāku daļu mūsu mērķauditorijas. Mūsu sekotāji ne tikai izlasa jaunumus, bet iesaka saviem draugiem, par ko esam ļoti priecīgi.   Panākumu pamatā ir ir mērķtiecīgs darbs ar saturu – kādu (ziņu, jaunumu) kurā laikā labāk publicēt, kā arī dažādu interaktīvu risinājumu ieviešana. Piemēram, ZZ Čempionāta lapa agrāk tika veidota kā atsevišķa lapa, bet pēdējos pāris gadus integrējām draugos kā lapas sadaļu, jo ZZ Čempionāts ir pasākums skolēniem un liela daļa draugiem.lv lietotāju ir tieši skolēni. Arī Zivtinga akcija tika aizsākta draugiem.lv, kur mūsu sekotāji pievienoja vairāk kā 100 zivtinga bildes un dalījās ar tām saviem draugiem. Tas bija lielisks atbalsts kampaņai. Tāpat Zelta Zivtiņa deva iespēju kādam no mūsu sekotājiem piedalīties TV raidījumā Latvijas Zelta Talanti. No iesniegtajiem 100 talantu video mūsu sekotāji izvēlējās talantīgāko- Deju grupu Lēra, kura arī kāpa uz mirdzošās TV skatuves.”

Liāna Conley, draugiem.lv reklāmas nodaļas vadītāja

Daži padomi tiem, kam vēl nav savas draugiem.lv lapas
Atbilde uz jautājumu – vai Tev ir nepieciešama lapa draugiem.lv, ir pavisam vienkārša – kāpēc ne? Bezmaksas papildus iespēja eksponēt savu biznesu, ko izveidot ir tikpat vienkārši kā savu profilu draugiem.lv. Tātad – atrodi 15 brīvas minūtes un vienkārši izdari to. Lūk, daži padomi, kas Tev varētu noderēt:

* Pirms izveidot savu lapu, iepazīsties ar citu paveikto– kā „dabā” izskatās tas vai cits rīks, kāds izkārtojums tev labāk patīk?
* Izvēlies adresi, ko var viegli atcerēties.
* Izvieto sākumlapā svarīgāko informāciju par Tavu uzņēmumu, arī kontaktus. Lapa redzama arī ārpus draugiem.lv, tāpēc svarīgi, lai ar Tevi varētu sazināties arī cilvēki, kas nav reģistrējušies draugiem.lv.
* Veidojot lapas izkārtojumu, izmanto tikai tos rīkus, ko patiešām lietosi. Augstāk novieto informāciju, kas regulāri mainās.
* Noteikti izmanto galerijas – tas gan atsvaidzinās lapas izskatu, gan arī ir lielisks veids, kā par sevi pastāstīt vissaprotamākajā veidā.
* Ja ir iespējams, regulāri pievieno jaunu informāciju. Katrs ieraksts var pārvērsties jaunā klientā. Dienā veltot tikai dažas minūtes jaunas informācijas pievienošanai vai vienkāršai sarunai ar saviem sekotājiem, Tu palielināsi to skaitu un izveidosi saikni ar klientiem.
* Lapas reklāmai izmanto gan savus draugus, gan jau esošos klientus. Vari izmantot arī draugiem.lv MiniADS sistēmu, kas ir izveidota īpaši mazo un vidējo uzņēmumu iespējām un vajadzībām. Tā ļauj izvietot reklāmu reģionos, turklāt atlasot pēc interesēm.
* Lapa saviem sekotājiem var nosūtīt vēstuli, bet tā kā tas ir maksas pakalpojums, rūpīgi padomā, vai tev un Taviem sekotājiem nosūtītā informācija būs gana svarīga.
* Stāsti par savu lapu arī ārpus draugiem.lv, tieši jau esošie lojālie klienti var kļūt par informācijas izplatītājiem savu draugu vidū.
* Lapai iespējams piešķirt oficiālas lapas statusu, tomēr tas nav obligāti, lai arī vairo lapas uzticamību.

48 cilvēkiem patīk

Vairāk