Karostas kanāls 1901
14 attēli • 30. mar 06:20
Karosta, arī Karaosta vai Kara osta ir Liepājas pilsētas daļa.
Liepājas Karosta aizņem aptuveni trešdaļu pilsētas kopējās platības tās ziemeļu daļā.Karostas izveide izmaksāja 45 miljonus zelta rubļu.
Karostas kanāls bija viena no pirmajām būvēm visā Karostas kompleksā. Kanāla rakšanai izmantoja peldošos zemessmēlējus.
1901. gadā kanāls bija pabeigts un tas uzņēma pirmos kuģus. Kanāla atzars ve...VairākKarosta, arī Karaosta vai Kara osta ir Liepājas pilsētas daļa.
Liepājas Karosta aizņem aptuveni trešdaļu pilsētas kopējās platības tās ziemeļu daļā.Karostas izveide izmaksāja 45 miljonus zelta rubļu.
Karostas kanāls bija viena no pirmajām būvēm visā Karostas kompleksā. Kanāla rakšanai izmantoja peldošos zemessmēlējus.
1901. gadā kanāls bija pabeigts un tas uzņēma pirmos kuģus. Kanāla atzars veidots kā kuģu un zemūdeņu baseins, tur atradās kuģu remontu rūpnīca ar vienu peldošo un diviem sausajiem dokiem.
Karostas kanālā padomju laikā bija zemūdeņu bāze. Kanāla galā pie kuģu remontrūpnīcas atrodas tukšs zemūdeņu angārs. Karostas jeb Oskara Kalpaka tilts pāri Karostas kanālam ir unikāls inženiertehnisks piemineklis. Tas ir vienīgais Latvijā saglabājies izgriežamais (pagriežamais) metāla konstrukciju tilts.
Tas atklāts 1906. gadā. Pirmā pasaules kara laikā tiltu saspridzināja, bet pēc kara atjaunoja. Latvijas pirmās brīvvalsts laikā zem tilta apakšējās arkas izlidoja slavenais latviešu lidotājs Herberts Cukurs. Padomju laikos pāri tiltam uz Karostu varēja tikt tikai ar speciālām atļaujām un tikai dažas stundas diennaktī, pārējo laiku tilts stāvēja atvērts karakuģu satiksmei. 2006. gada vasarā tilta ziemeļu balstā ietriecās zem Gruzijas karoga peldošais tankkuģis "Anna", sadragājot tiltu. Tiltu atjaunoja, un tas darbojas kopš 2009. gada 28. augusta.
#liepaja #latvia #portcity #osta #ostaspilsēta
https://www.draugiem.lv/t.lapetrovsfoto/