Galerija 27.09.2018
1 attēls • 27. sep 2018 10:29
Īstenojot sociāla un veselības jomas projektu, biedrība «Gaismas koks» aicina uz piecām rakstīšanas terapijas nodarbībām, no kurām pirmā notika 15. septembrī Dobeles novada Centrālajā bibliotēkā. Viena no radošuma definīcijām ir spēja novatīvas idejas pārvērst realitātē. Tas nozīmē, ka attīstot radošumu, mēs arī attīstām spēju uztvert pasauli jaunos veidos un ieraudzīt saistību starp it kā nesais...VairākĪstenojot sociāla un veselības jomas projektu, biedrība «Gaismas koks» aicina uz piecām rakstīšanas terapijas nodarbībām, no kurām pirmā notika 15. septembrī Dobeles novada Centrālajā bibliotēkā. Viena no radošuma definīcijām ir spēja novatīvas idejas pārvērst realitātē. Tas nozīmē, ka attīstot radošumu, mēs arī attīstām spēju uztvert pasauli jaunos veidos un ieraudzīt saistību starp it kā nesaistītām parādībām, tādējādi attīstot spēju risināt problēmsituācijas, kas ir svarīgi gan jauniešiem, gan pieaugušajiem. Programma veidota tā, lai ikviens dalībnieks, neatkarīgi no savas iepriekšējās rakstīšanas pieredzes spētu izteikt sevi rakstiskā veidā, kā arī ar dažādu radošu metožu palīdzību apskatīt dažādas problēmsituācijas no citiem leņķiem, kā arī mācītos mainīt ieradumus, kas līdzšinējā dzīvē dalībnieku ir kavējuši. Linda Ulāne (ar pseidonīmu Linda Skranda) raksta dzeju un īsprozu jau vairāk kā 10 gadus. Kopš 2014. gada pasniedz arī radošās rakstniecības nodarbības, sākotnēji - Lielbritānijā, vēlāk Liepājā un arī citās Latvijas vietās. Savās nodarbībās strādājot ar migrantiem, ar LGBT kopienas pārstāvjiem, ar ieslodzītajiem, ar jauniešiem, kas meklē savu balsi un ceļu dzīvē, kā arī ar pieaugušajiem, kuri vēlas atklāt jaunus sevis izpausmes veidus, Linda gan vienatnē, gan kopā ar kolēģiem izveidojusi atšķirīgu radošās rakstniecības metožu klāstu, ar kura palīdzību dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja ne tikai attīstīt savu radošumu, bet arī apgūt terapeitiskas metodes, ko viņi var izmantot savā ikdienā ārpus nodarbībām. Ikdienā no visām mūsu maņām esam pieraduši izmantot galvenokārt redzi un dzirdi. Šajos divos kanālos iegūtajā informācijā arī balstām savu viedokli par pasauli, mazāk pievēršot uzmanību tai informācijai, ko varam saņemt caur citām mūsu maņām. Un reizēm pat redze un dzirde netiek izmantota to pilnā apmērā - skatāmies virspusēji, klausāmies tikai tuvāko. Šajā nodarbībā rakstīšanas procesā dažādos veidos izmantosim ožu, garšu un tausti, izzināsim pasauli aizvērtām acīm un pievērsīsim lielāku uzmanību norisēm un sajūtām ne tikai savā prātā, bet arī ķermenī.
-