Jau rīt Rīgā viesosies pasaulsavenais cilvēcīgu...
2 attēli • 23. aug 2018 19:05
Jau rīt Rīgā viesosies pasaulsavenais cilvēcīgu pilsētu plānotājs Jans Gēls, kurš tālajā 2001. gadā pēc Rīgas domes pasūtījuma veica pētijumu, kurā izstrādāja rekomendācijas kā Rīgu padarīt cilvēkiem draudzīgu. Viens no Gēla no ieteikumiem bija gājēju tuneļu vietā ierīkot virszemes gājēju pārejas. Diemžēl šo 17 gadu laikā Rīga ir nevis spērusi soļus tuvāk cilvēcīgai pilsētai, bet diemžēl ir izda...VairākJau rīt Rīgā viesosies pasaulsavenais cilvēcīgu pilsētu plānotājs Jans Gēls, kurš tālajā 2001. gadā pēc Rīgas domes pasūtījuma veica pētijumu, kurā izstrādāja rekomendācijas kā Rīgu padarīt cilvēkiem draudzīgu. Viens no Gēla no ieteikumiem bija gājēju tuneļu vietā ierīkot virszemes gājēju pārejas. Diemžēl šo 17 gadu laikā Rīga ir nevis spērusi soļus tuvāk cilvēcīgai pilsētai, bet diemžēl ir izdarīts pilnīgi pretējais – ir likvidēta gājēju pāreja no Centrālās stacijas uz tirgu, tā vietā 2009. gadā ierīkots gājēju tunelis. Savukārt pagājušajā (!) gadā bez jebkādiem sirdsapziņas pārmetumiem Rīgas domes Satiksmes departaments iztērēja 927 000 eiro, lai pilnībā rekonstruētu divus gājēju tuneļus – vienu pie centrālās stacijas un otru pie Akmens tilta. Par šo naudu departaments varēja tuneļu vietā ierīkot drošas, ērtas un visiem pieejamas gājēju pārejas. Departaments izvēlējās ignorēt ne vien Jana Gēla pētījuma ieteikumus, bet arī aktuālā Rail Baltica projekta starptautiskā metu konkursa dalībnieku, ekspertu un arhitektu darbus, kuros paredzēts tuneļus likvidēt. Kāpēc departaments atjaunoja tuneļus, nevis spēra soli pretī cilvēcīgākas pilsētas veidošanā? Kāpēc Rīgas domes pilsētas attīstības departaments klusējot noskatījās pilsētvides degradēšanā?