Seminārs-diskusija viesmīlības un tūrisma jomā
1 attēls • 5. mar 09:14
✅28.02.2024. Jelgavas tehnikumā norisinājās seminārs-diskusija “Sadarbības stūrakmeņi un audzēkņu profesionālās kompetences darba tirgū nozarē”, kurā piedalījās viesmīlības un tūrisma nozares uzņēmumu pārstāvji, Jelgavas tehnikuma administrācija, viesmīlības jomas pedagogi un izglītojamie.
🗣Tikšanās laikā tika apspriesti vairāki nozīmīgi jautājumi sadarbības stiprināšanai:
🔹Sadarbības iespēj...Vairāk✅28.02.2024. Jelgavas tehnikumā norisinājās seminārs-diskusija “Sadarbības stūrakmeņi un audzēkņu profesionālās kompetences darba tirgū nozarē”, kurā piedalījās viesmīlības un tūrisma nozares uzņēmumu pārstāvji, Jelgavas tehnikuma administrācija, viesmīlības jomas pedagogi un izglītojamie.
🗣Tikšanās laikā tika apspriesti vairāki nozīmīgi jautājumi sadarbības stiprināšanai:
🔹Sadarbības iespējas – profesionālā pilnveide, ārpus formālā izglītība, profesionālo kompetenču pilnveide nozarē strādājošajiem,
🔹Aktuālās tendences darba tirgū – ko sagaida uzņēmējs?
🔹Labās prakses piemēri.
🌟Seminārs deva iespēju klātesošajiem gūt jaunas idejas turpmākai sadarbībai, kā arī, iesaistoties diskusijās, palīdzēja saprast, kas katrai no pusēm nepieciešams, lai veiksmīgo sadarbību padarītu vēl efektīvāku. Būtiski pieminēt, ka savā pieredzē dalījās un sadarbības uzlabošanai ieteikumus sniedza ne tikai darba devēji, bet arī jaunieši, skaidrojot pieredzi no sava redzējuma.
🌟Daniēlas stāsts🌟
Daniēla Ratniece mācās Jelgavas tehnikuma 405.a grupā, apgūstot profesiju “Viesmīlības pakalpojumu speciālists”. Viesmīlības nozare Daniēlu interesēja jau pirms iestāšanās Tehnikumā – pēc 9.klases pabeigšanas vasarā jau tika iemēģināts darbs kafejnīcā, kur, pateicoties jaunietes neatlaidībai, viņai bija iespēja kādu laiku strādāt arī par viesmīli. Tā arī tika pieņemts lēmums turpināt mācības šajā virzienā.
Diemžēl mācības sākās Covid-19 pandēmijas laikā, tāpēc daļu programmas nācās apgūt attālināti, kam ir arī sekas – Daniēla izjūt satraukumu, komunicējot ar cilvēkiem klātienē, taču mērķtiecīgi strādā pie tā, lai klienti to nepamanītu. Tam vajadzīga drosme!
Mācību prakšu laikā Daniēla saprata, ka viesmīlības nozare piedāvā ļoti daudz un dažādus novirzienus, kur turpināt savu karjeru pēc absolvēšanas – darbs viesnīcā, restorānā, tūrisma firmās, aviokompānijās un citviet. Balstoties uz savu pieredzi, Daniēla ierosināja savu ideju. Pēc viņas domām, viesmīlības jomā ir tik plašas iespējas, ka nav iespējams aptvert pilnīgi visu, taču jāļauj jaunietim gūt ieskatu katrā no tām, lai saprastu, kura ir tuvāk sirdij. Pēc šāda lēmuma pieņemšanas, mācību procesa uzdevumus iespējams pielāgot katra jaunieša interesēm, kas ne tikai padarītu pašu mācīšanās procesu interesantāku, bet ļautu iegūt padziļinātākas zināšanas tieši konkrētajā virzienā, ko jau vēlāk mērķtiecīgi varētu izmantot, lai uzsāktu ceļu pa izvēlētajām karjeras kāpnēm.
Vēl viena atziņa, ar ko Daniēla vēlējās dalīties – komunikācija ir veiksmīgas sadarbības atslēga! Ne tikai pašam jaunietim jāprot komunicēt un izrādīt iniciatīvu, bet arī prakses vadītājam jāpiedāvā elastīga pieeja. Ja viena veida darbos praktikantam pavisam neveicas, tad jādod iespēja izmēģināt ko citu, lai pamanītu, ka jaunietis ar patiesu prieku dara to, kas patīk.
-