Vīru lietas
1 attēls • 7. dec 2020 13:48
VĪRU LIETAS
Kas kuram skaists- par to var strīdēties vienmēr. Man šorīt saullēktā likās majestātiski cēls šis dzelžu kalns. Savādi ieraudzīt ar poļu numurzīmi, bet nekas, - tas rāda, ka auto turpina dzīvot pat Eiropā.
Smagā automāšīna KrAZ reiz bija Padomju Armijas un plānveida tautsaimniecības lepnums. Lielākā smagā automašina, kas padomju gados bija sastopama uz ceļiem. Nejaukt ar karjeru BEL...VairākVĪRU LIETAS
Kas kuram skaists- par to var strīdēties vienmēr. Man šorīt saullēktā likās majestātiski cēls šis dzelžu kalns. Savādi ieraudzīt ar poļu numurzīmi, bet nekas, - tas rāda, ka auto turpina dzīvot pat Eiropā.
Smagā automāšīna KrAZ reiz bija Padomju Armijas un plānveida tautsaimniecības lepnums. Lielākā smagā automašina, kas padomju gados bija sastopama uz ceļiem. Nejaukt ar karjeru BELAz, jo tie uz koplietošanas ceļiem nedrīkstēja rādīties.
Par benzīna patēriņu šādas klases automašīnām nebija pieņemts runāt, jo degviela toreiz nemaksāja daudz. Un tomēr, tie bija savi 100 l/100 km, atkarībā no ceļa stāvokļa. Kaut šis noteikti spējīgs braukt arī pa bezceļiem un sniegiem. Ja bija dubultā finiera kabīne ar dubultiem logu stikliem, tad tas kalpoja arī Tālajos Ziemeļos naftas atradnēs vai raķešu bāzēs. Ja kādreiz nācās iestigt dziļos sniegos un aukstumā, tad finiera kabīne ar nolūku bija paredzēta ugunskura kuršanai, lai vadītājs vai komanda nenosaltu -40 un vēl lielāku grādu salā, pirms atbrauc kāda palīdzība. Vēlākos gados iznāca jaunākas šī auto modifikācijas ar dīzeļdzinējiem.
Esam Eiroppas Savienībā, bet šos auto no vēstures vēl arvien redzam kā pieprasītu tehniku, montējot augtspriegumu līnijas purvainākās vietās vai līdzīgos smagos darbos. Jo pārgājība šim "zvēram" ir unikāla. Reiz "krievos" arī pats ar šādu kādu brīdi pabraucu pa Vācijas Demokrātiskās Republikas padomju poligoniem un mežiem. Pārskatāmība un varenības sajūta bija pašsaprotama. Ja bija kaut kas jau zem auto, tad tam vair nebija nozīmes... Bez tam, riepas varēja piepumpēt pēc vajadzības no kabīnes.
Priekš remonta šim auto bedri nevajag. Visiem tehniskajiem mezgliem var piekļūt, ja ne gluži kājās stāvot, tad tomēr pietiekami ērti. Protams, ātrumkārbu nomainīt vienam un bez neliela celtņa neizdosies.
Šis ir auto, kuru parasti krāsoja reizi tā pastāvēšanas laikā. Jo tāpat kaut kur un kaut ko noskrāpēs. Un to nav bieži jāmazgā, jo tūlīt nomūrēsies atkal.
Satiksmes noteikumus KraZ–iem noteikti visi atceras, vai ne? – Uzbraucot uz galvenā ceļa, paskaties pa labi un pa kreisi. Ja netuvojas cits KRaZ, tad turpini kustību!
/VK, arī autovadītājs/
#kraz #auto #smagaisauto #mašīnbūve #bezceļuauto #autovēsture #psrs #vēsture #reizbija #eiropassavienība #augstspriegumulinijas #vīrulietas