Galerija 11.01.2019
1 attēls • 11. jan 2019 11:25
Uzņēmēji un arodbiedrības nemierā ar iecerēto ES kravas pārvadājumu reformu 🚛 🚚
Autopārvadātāji no vairākām Centrālās un Austrumeiropas valstīm ceturtdien, 10. janvārī, gatavojas sarīkot protestu pie Eiropas Parlamenta ēkas Briselē. Uzņēmēji iebilst pret topošo kravas autopārvadātāju reformu. Viņuprāt, piedāvātie noteikumi pārlieku diskriminē uzņēmumus no Eiropas nomalēs esošajām valstīm. Turpr...VairākUzņēmēji un arodbiedrības nemierā ar iecerēto ES kravas pārvadājumu reformu 🚛 🚚
Autopārvadātāji no vairākām Centrālās un Austrumeiropas valstīm ceturtdien, 10. janvārī, gatavojas sarīkot protestu pie Eiropas Parlamenta ēkas Briselē. Uzņēmēji iebilst pret topošo kravas autopārvadātāju reformu. Viņuprāt, piedāvātie noteikumi pārlieku diskriminē uzņēmumus no Eiropas nomalēs esošajām valstīm. Turpretī arodbiedrībām nepatīk, ka šoferiem netiek nodrošinātas pietiekamas sociālās garantijas.
ĪSUMĀ: ES kravas pārvadājumu reformu atbalstīja dalībvalstu ministri; Latvija bija pret. Daudzas ES “nomales valstis” reformu uzskata par neizdevīgu. SM neapmierina prasība automašīnai ik pēc 4 nedēļām atgriezties savā valstī. Rietumvalstis vēlas panākt, ka, ja vadītāji atrodas viņu teritorijā, tad arī algām ir jābūt tikpat lielām kā pie viņiem. Kravu pārvadātāji rīkos protestus pie Eiroparlamenta. Reformu kritizē arodbiedrības, bet to intereses ir pretējas uzņēmēju nostājai. Cīņa par Eiropas autopārvadājumu nozares reformu jeb tā dēvēto Mobilitātes pakotni no Eiropas Savienības (ES) valstu ministru galda ir pārcēlusies uz Eiropas Parlamentu. Decembra sākumā satiksmes ministri ar balsu vairākumu atbalstīja savu reformas piedāvājumu. Latvija toreiz balsoja “pret”, jo Satiksmes ministrija (SM) uzskata, ka mūsu pārvadātājiem jaunie noteikumi nav izdevīgi. Un arī tagad Eiropas Parlamenta Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle no Nacionālās apvienības nav pārāk optimistisks. “Godīgi sakot, es neparedzu labu rezultātu. Mēs centīsimies, cik spēsim. Bet es neizslēdzu, ka viens no rezultātiem varētu būt, ka šajā parlamentā nepieņems pozīciju par šo. Un jaunais parlaments pieņems savu pozīciju vēlāk, kas varētu būt sabalansētāka. Jo neslēpsim, ka absolūti lielākā daļa parlamenta ir priekšvēlēšanu gaidās. Un deputāti balso faktiski tikai ar vienu mērķi, lai izpatiktu savam potenciālajam elektorātam,” norādīja Zīle. Lai paustu savu nostāju, vairāki kravu pārvadātāji no Bulgārijas un citām Eiropas nomalē esošajām valstīm plāno sarīkot protestu pie Eiropas Parlamenta ēkas Briselē. Daži rokās turēs saukļus arī latviski. Protestus visu šo nedēļu rīko arī šoferu arodbiedrības. To ietvaros pirmdien Beļģijā tika daļēji bloķēti vairāki lielceļi. Tomēr arodbiedrības cīnās gandrīz par diametrāli pretējo iznākumu nekā Centrālās un Austrumeiropas valstu pārvadātāji. Viens no strīdīgākajiem jautājumiem, piemēram, ir, vai ļaut šoferiem pavadīt savu garo atpūtas laiku kravas automašīnā. Eiropas Transporta darbinieku federācijas prezidents Franks Morēls uzstāj, ka tas nav pieņemami. Darba devējam būtu jānodrošina šoferiem viesnīcas numurs. “Tagad šoferi mēdz būt ceļā trīs, četrus vai pat piecus mēnešus. Un viņi pavada savu garo atpūtas laiku kravas automašīnā. Es aicinu jūs to pamēģināt. Es tiešām aicinu, gan jūs, gan komisāri, gan visus pārējos padzīvot kravas automašīnā trīs mēnešus. Turpat gulēt, turpat ēst, turpat mazgāt veļu un būt bez dušas. Tā ir nopietna problēma,” norādīja Morēls.
https://vervo.lv/lv/jaunumi/nozares-jaun…
#vervo #kravu #pārvadājumi #transports #loģistika #autopārvadātāji
-