Astoņu riteņu robotizēta platforma
1 video • 29. jan 2014 13:43
RTU zinātnieku izstrādātais astoņu riteņu robotizētas platformas prototips spēj pārvarēt lielus un sarežģītus šķēršļus, lielākus nekā pats, turklāt robots konstruēts tā, ka katra puse vienlaikus var pārvarēt dažādus šķēršļus. Platformai ir četri kustīgi riteņu pāri. Tā ir stabila, jo ar kustīgajiem riteņu balstiem it kā apņem šķērsli un tādējādi saglabā līdzsvaru. Tas iespējams, pateicoties īpašai...VairākRTU zinātnieku izstrādātais astoņu riteņu robotizētas platformas prototips spēj pārvarēt lielus un sarežģītus šķēršļus, lielākus nekā pats, turklāt robots konstruēts tā, ka katra puse vienlaikus var pārvarēt dažādus šķēršļus. Platformai ir četri kustīgi riteņu pāri. Tā ir stabila, jo ar kustīgajiem riteņu balstiem it kā apņem šķērsli un tādējādi saglabā līdzsvaru. Tas iespējams, pateicoties īpašai atsperu un šasiju sistēmai, kas nupat patentētas. Atsperes piestiprinātas pie riteņu pāru balstiem, un tās priekšējos riteņus spiež pie pārvietošanās virsmas šķēršļu pārvarēšanas laikā.
Uzbūve: robota korpuss izgatavots izmantojot CNC frēzēšanas, lāzergriešanas un griešanas ar ūdeni darbagaldus. Lielākā daļa korpusa daļu izgatavotas no aluminīja sakausējumiem, bet pats korpuss no nerūsējošā tērauda. Projektēšana veikta izmantojot, CAD programmatūru, kas būtiski atvieglo sarežģītu detaļu kopsavilkuma veidošanu, darba rasējumu un failu sagatavošanu. Piedziņu veic 4 neatkarīgi bezkolektora līdzstrāvas elektromotori, ar kopējo jaudu 200W. Spēka pārvadu starp motorreduktoriem un riteņiem nodrošina astoņas zobsiksnas, kas nodrošina astoņas zobsiksnas, kas nodrošina uzticamu un kompaktu piedziņas mezglu dizainu.