Vai zināji, ka...
1 attēls • 14. mai 2013 16:32
Rīgā esošais 1909.-1910.gada elektriskā tramvaja vagona modelis (Retro tramvajs) pēc seniem rasējumiem un fotogrāfijām pilnībā no jauna tika uzbūvēts 1982.gadā. Tramvaja izgatavošana ilga gandrīz gadu, un tā tika realizēta Tramvaju un trolejbusu pārvaldes galvenajās darbnīcās.
Vagona detaļas daļēji komplektētas no oriģināla vagona virsbūves, kuru atrada kādā Pārdaugavas mājas pagalmā (bija ierīko...VairākRīgā esošais 1909.-1910.gada elektriskā tramvaja vagona modelis (Retro tramvajs) pēc seniem rasējumiem un fotogrāfijām pilnībā no jauna tika uzbūvēts 1982.gadā. Tramvaja izgatavošana ilga gandrīz gadu, un tā tika realizēta Tramvaju un trolejbusu pārvaldes galvenajās darbnīcās.
Vagona detaļas daļēji komplektētas no oriģināla vagona virsbūves, kuru atrada kādā Pārdaugavas mājas pagalmā (bija ierīkota vistu kūts). Daļa apdares materiālu saņemtas no Tallinas vai izgatavotas Rīgas Politehniskajā institūtā, piemēram, misiņa skrūves, vēdlogu rūtis u.c.
Vagona virsbūvei ir metāla konstrukcija ar ozolkoka apšuvumu. Savukārt ratiņi tika ņemti no darba vagona Nr.410. Tramvaja garums – 8,2 m, platums – 2,1 m, augstums – 3,3 m, svars – 9 t. Tajā ir 18 sēdvietas un 10 stāvvietas.
Retro tramvajs ir «piedalījies» vēsturisko filmu skatos. Vagoniņš, piemēram piedalījās Rolanda Kalniņa filmā «Akmeņainais ceļš»
-