Tilti, kas reiz šķērsoja Tirdzniecības kanālu
8 attēli • 28. feb 2018 14:28
Ikviens būs ievērojis satiksmes neērtībās pašā pilsētas centrā, jo tiek rekonstruēts Tramvaja tilts, kas tapis laikā no 1959. līdz 1962. gadam. Ja neskaita tilta nestspējas palielināšanas darbus un jaunu komunikāciju izbūvi, pēc darbu noslēguma tas saglabās savas ierastās metāla lējuma margas un citus vecos elementus. Apmierinot pieaugošās satiksmes prasības, tilts iegūs platākas ietves, tāpēc paz...VairākIkviens būs ievērojis satiksmes neērtībās pašā pilsētas centrā, jo tiek rekonstruēts Tramvaja tilts, kas tapis laikā no 1959. līdz 1962. gadam. Ja neskaita tilta nestspējas palielināšanas darbus un jaunu komunikāciju izbūvi, pēc darbu noslēguma tas saglabās savas ierastās metāla lējuma margas un citus vecos elementus. Apmierinot pieaugošās satiksmes prasības, tilts iegūs platākas ietves, tāpēc pazudīs pusapaļās nišas. Lai arī mūsdienās Tirdzniecības kanālu šķērso trīs tilti, no kuriem viens vairs nefunkcionē, šie nav vienīgie tilti, kas reiz šķērsojuši kanāla ūdeni. Vēl 19.gs. nogalē kanālu šķērsoja koka tilts, tomēr viens no vislabāk pazīstamākajiem bija Hanzas tilts, kas arī bija tramvaja tilts, atradās aptuveni turpat, mazliet vairāk uz ezera pusi. Hanzas tiltu, kuram bija Beļģijā izgatavots griešanas mehānisms, lai izlaistu kuģus, atklāja un iesvētīja 1881. gadā. Diemžēl šo tiltu 1960. gadā sagrieza un demontēja, bet par tā atrašanās vietu mūsdienās vien liecina granīta balsta vietas abpus kanālam krastmalā. Līdzīgs liktenis piemeklēja arī leģendāro Dzelzceļa tiltu, kas, līdzīgi kā Oskara Kalpaka tilts Karostā, arī bija izgriežams. Kad 20. gadsimta astoņdesmitajos gados būvēja Jauno tiltu, ignorējot Dzelzceļa tilta vēsturisko vērtību, tā metāla daļas sagrieza, bet pašu tiltu demontēja. Līdz mūsdienām saglabājusies vien neliela daļa šī tilta metāla konstrukciju, kas apskatāma Liepājas muzeja pagalmā. Vēl kāds interesants fakts - visi tilti pār Tirdzniecības kanālu reiz tika buvēti tā, lai varētu izlaist kuģus, jo faktiski visa Liepājas osta arī bija Tirdzniecības kanāls. Ar paceļamām vidusdaļām tapa arī Tramvaja tilts 20. gs vidū, ko izmantojam mūsdienās. Vai šīs daļas pēc tilta pabeigšanas jebkad tika paceltas, lai ielaistu kādu kuģi, zināmu faktu nav.