08.01.2021
1 attēls • 8. jan 2021 21:50
Lielākā krieviņu masa dzīvoja Vecsaules, Jaunsaules un Krusas muižas apkārtnē. Visi krieviņi bija luterāņi un apmeklēja Vecsaules un Jaunsaules baznīcas. Kaut arī līdz 19.gs. sākumam krieviņi bija zaudējuši savu tautas nemateriālo mantojumu (dziesmas, pasakas, utt.), bet garīgā (luterāņu) kultūra tika iepazīta jau Latvijā vācu un latviešu valodā, būtu interesanti iztēloties, kā skanētu Dievkalpoju...VairākLielākā krieviņu masa dzīvoja Vecsaules, Jaunsaules un Krusas muižas apkārtnē. Visi krieviņi bija luterāņi un apmeklēja Vecsaules un Jaunsaules baznīcas. Kaut arī līdz 19.gs. sākumam krieviņi bija zaudējuši savu tautas nemateriālo mantojumu (dziesmas, pasakas, utt.), bet garīgā (luterāņu) kultūra tika iepazīta jau Latvijā vācu un latviešu valodā, būtu interesanti iztēloties, kā skanētu Dievkalpojumi krieviņu izloksnē?
1997.gadā igauņu valodnieks Enn Ernits savā darbā 'Ein neuer rekonstruktionsversuch der kreewinischen texte' apskatīja iespējamo TĒVREIZES' lūgšanu kieviņu dialektā:
Meģģi ise taiwâs!
jadku elka śiwu śenna
tulap meģģi tiwi śivu riikki!
Śiwu meelle se iggau ka kui taiwâs ni kans ma bēli!
Meģģi arma leipe anna meli tennawa.
Ġedde meggi padudd, kui me jattim umili nisi meli jad!
Elas meite kurja sad.
Śewon wodse kurģe miusse erre
Jo siula kalpap śiwu kikki śiwu appi un śiwu üwiwi śewonśe śewonśe.
Amen!
Foto: Jaunsaules luterāņu baznīca
-