Galerija 14.11.2022
3 attēli • 14. nov 2022 10:20
Saldus – Aizputes šaursliežu dzelzceļš
66,5 km garo 600 mm šaursliežu dzelzceļa līniju Aizpute–Saldus ierīko Pirmā pasaules kara laikā (1915–1918) pēc vācu militārās pārvaldes rīkojuma ar mērķi izvest Latvijas dabas bagātības. Tiek izbūvēts arī atzarojums no Valtaiķu stacijas Turlavas virzienā. Pēc Liepājas – Glūdas platsliežu dzelzceļa līnijas atklāšanas 1928. gada augustā Saldus šaursliežu d...VairākSaldus – Aizputes šaursliežu dzelzceļš
66,5 km garo 600 mm šaursliežu dzelzceļa līniju Aizpute–Saldus ierīko Pirmā pasaules kara laikā (1915–1918) pēc vācu militārās pārvaldes rīkojuma ar mērķi izvest Latvijas dabas bagātības. Tiek izbūvēts arī atzarojums no Valtaiķu stacijas Turlavas virzienā. Pēc Liepājas – Glūdas platsliežu dzelzceļa līnijas atklāšanas 1928. gada augustā Saldus šaursliežu dzelzceļa stacijas ēku pārdēvē par “Saldus lauku” staciju, drīz pēc tam dzelzceļa līniju slēdz. Sliedes starp Skrundu un Saldu demontē 1929./30. gadā, starp Skrundu un Aizputi – 1931./32. gadā. Pārvadājumus Skrundas – Aizputes posmā izbeidz 1930. gada decembrī lielā sniega daudzuma dēļ. 1933./34. gadā Saldus pilsētas valde iegūst šaursliežu stacijas ēku savā īpašumā un iekārto tajā nespējnieku patversmi. Patversme šeit pastāv vēl 1939. gadā.