GRŪTNIECES UN ZĪDĪTĀJAS (gavēnis)
1 attēls • 12. jūl 2013 03:18
GRŪTNIECES UN ZĪDĪTĀJAS
Ja grūtniece vai ar krūti barojoša sieviete ir pārtraukusi gavēni
Ja ar krūti barojoša sieviete ir pārtraukusi gavēt, baidoties, ka nepietiks piens bērnam, tad viņai nav jāatgavē izlaistās dienas, bet gan jābaro viens trūcīgais par katru izlaisto dienu. Uz to norāda Ibn Abbāsa vārdi: "Večukam un vecenītei, kuri nav spējīgi ievērot gavēni, grūtniecei un zīdītājai, kuras...VairākGRŪTNIECES UN ZĪDĪTĀJAS
Ja grūtniece vai ar krūti barojoša sieviete ir pārtraukusi gavēni
Ja ar krūti barojoša sieviete ir pārtraukusi gavēt, baidoties, ka nepietiks piens bērnam, tad viņai nav jāatgavē izlaistās dienas, bet gan jābaro viens trūcīgais par katru izlaisto dienu. Uz to norāda Ibn Abbāsa vārdi: "Večukam un vecenītei, kuri nav spējīgi ievērot gavēni, grūtniecei un zīdītājai, kuras baidās par bērniem, ir noteikta viena trūcīgā pabarošana par katru izlaisto dienu" (Ibn Al-Džarūd (381) un Beihakī (4/230) Navavī, Ahmad Šākir un Albānī klasificēja kā autentisku)
Ja kādas iepriekšējā ramadāna dienas nav atgavētas gada laikā
Ja tika izlaistas kādas iepriekšējā ramadāna dienas, tad tās ir jāatgavē līdz nākošajam ramadānam. Āiša teica: "Man bija gavēņa [parāds] no ramadāna, un es nevarēju to atgavēt līdz pat [nākošajam] šaabānam." (Bukhārī (1950), Muslim (1146)) Zinātnieku vairākums saskata tajā Āišas taisnošanos, kas liek saprast, ka pēc nākošā ramadāna iestāšanās beidzas atgavēšanai atļautais laiks.
Un Allāhs zina labāk.