Draugiem.lv labie rūķi - administratori 128
Misija - palīdzēt
„Var droši apgalvot, ja nebūtu administratoru, tad nebūtu arī paša portāla. Draugiem.lv administratori ir tie, kuriem noteikti varam pateikties par to, ka pasaules zilajā kartē ir oranžais laukumiņš ar mūsu nacionālā portāla krāsu”, stāsta administratoru vadītāja. „ Tas ir arī viens no pirmajiem amatiem portālā un sajūsmināmies, kad portāla pirmā administratore Zane stāsta par lietotāju paradumu maiņu portāla attīstības vēsturē”, iepazīstina Santa.
Viņi ir arī vieni no viszinošākajiem par portālu, jo ikdienas rūpes par lietotāju prasa izpētīt, atrast, iedziļināties visās detaļās, pakalpojumos, iespējās un portāla niansēs. Pirmie uzzina, ja kaut kas saplīsis, pirmie saņem ieteikumus un aizrādījumus. Administratoru uzdevums ir izpētīt katru situāciju, katru tehnisko nepilnību.
Jāņem vērā, ka bieži vien lietotājiem draugiem.lv ir pirmā pieredze internetā un administratori ir tie, kas ierāda pirmos soļus interneta lietošanā. „ Mēs palīdzam lietotājiem un lietotāji palīdz mums”, uzsver Santa un saka lielu paldies tiem lietotājiem, kuri, pamanot slikto cilvēku izdarības, nepaliek vienaldzīgi un paziņo administratoriem par pārkāpumu.
“Mēs lietotājus satiekam ne tikai internetā, reizi pa reizei pie mums birojā ierodas cilvēki, kuri dažādu iemeslu dēļ netiek savā profilā- aizmirsta parole, nomainīts darbs un nav vairs vecā e-pasta vai ielogošanās dati nejauši atstāti kādā publiskā, dažkārt pat drauga datorā un tad kāds svešais ir mēģinājis veikt sīkas nelietības ar cilvēka profilu” – klientu apkalpošanas nianses atstāsta Santa.
Draugiem.lv – mūsu māja
„Mēs esam uzbūvējuši māju un apsaimniekojam to, lietotāji ir tās iedzīvotāji un tikai no viņiem atkarīgs, cik šī māja būs sakopta – vai kāpņutelpa tīra, vai kaimiņi netrokšņo pa naktīm, vai mašīnas nebraukā pa pagalma zālāju”- portālu raksturo Draugiem.lv radošais direktors Guntars Meluškāns, piebilstot, ka katrs sevi cienošs mājas iedzīvotājs taču grib dzīvot skaistā vidē.
„Mūsu administratori ir superproduktīvi, jo tiek galā esot tikai daži uz 500 000 ikdienas aktīvo lietotāju. Tātad viens administrators aprūpē 100 000 dienas aktīvos lietotājus”, iepazīstina Santa. Vairāk kā 90% informācijas par dažādām nebūšanām administratori saņem no lietotājiem, citādi nebūtu iespējams dažiem cilvēkiem pašiem izskatīt tik milzīgu informācijas apjomu.
Kas sagādā prieku šādā darbā, kad ikdienas jālasa rupjības, tās jādzēš, jāatbild uz niknām vēstulēm, vaicājām administratoriem. Apziņa, ka daru labu darbu- vienbalsīgi atbild visi administratori. Mēs katru dienu piedalāmies Lielajā talkā un katru dienu sakopjam vienu mazu stūrīti mūsu Latvijas lielākajā pilsētā ar 1,2 miljoniem iedzīvotāju, kuram tad nav gandarījums pēc talkas, tā Santa saka par ikdienas darbu. Un kur nu vēl prieks, ka esi palīdzējis kādam cilvēkam, ne katram ir tāds darbs, kurā iespēja ik dienas palīdzēt vairākiem simtiem. “Mūsu administratori apstrādā milzīgu daudzumu informācijas, mēs izskatām rakstus/dienasgrāmatas, kuras iesniegtas Parunāsim sadaļai, mēs ar interesi iepazīstamies ar ceļojumu aprakstiem un visu to skaisto, ko lietotāji ik dienas ievieto Draugiem.lv”- priecājas Santa un piebilst, ka tikai administratoriem ir nojausma, cik patiesībā daudz Latvijā ir talantīgu cilvēku, kas raksta dzeju, komponē mūziku vai fotogrāfē un filmē skaistas lietas.
Viltus profili – piņķerīgs darbs
Jau divus gadus Draugiem.lv ir jauna tradīcija – ikviens darbinieks pirmajos darba mēnešos iziet Klientu apkalpošanas administratoru skolu. Katru dienu iejūtas administratora ādā, izskata lūgumus, sūdzības, video un bildes jeb dara visu to, ko administratori ikdienā. Kā jau kārtīgā skolā pienākas, students kolēģu aplausu pavadībā saņem pavisam īstu diplomu, kas apliecina viņa jaunās prasmes.
Ir nācies dzirdēt, ka cilvēki sūdzas – “mani nobloķēja, bet es neko tāāādu neizdarīju”, “mana profila bilde taču bija pilnīgi normāla” vai “es taču neko rupju nepateicu”- kā tad notiek izvērtēšana? Santa atbild, ka administratori strikti vadās pēc portāla noteikumiem, bet, protams, kā jau cilvēki (līdzīgi kā tiesneši) spriež subjektīvi. “Jā, arī mums ir gadījušās kļūdas. Tad mēs tās labojam” – piebilst Santa.
Kā ar viltus profiliem? “Ticiet man, esam izveidojuši ļoti labu sistēmu, lai tos izķertu un atklātu arī to veidotājus” – Santa brīdina ikvienu, kuram kādreiz ienākusi prātā doma šādi ākstīties un piebilst, ka šis tomēr ir piņķerīgs darbs, jo, pirms dzēst “feiku”, ir jābūt 100% pārliecinātiem, ka tas tāds tiešām ir, lai neaizskartu nevienu godīgu lietotāju. Šaubas vienmēr tiek tulkotas par labu apsūdzētajam, smejot Santa citē krimināllikumu.
Darbs nav viegls, jo ir liels darba apjoms, kā arī tas ir psiholoģiski grūts, jo vienmēr jebkuru negatīvo informāciju, kas adresēta portālam, pirmais saņem administrators un bieži vien tie ir arī personiski uzbrukumi, īpaši pilnmēness laikā. Tāpat administratoram jābūt apveltītam ar augstu atbildības sajūtu, jābūt precīzam, labi jāpārzina latviešu, angļu un krievu valodas, jo mēs ar lietotājiem komunicējam viņu valodās.
Kas tad īsti administratori ir par cilvēkiem, jautājām Santai. “Viņi ir supercilvēki. Vispacietīgākie, izturīgākie un rūpīgākie klientu apkalpošanas speciālisti”- lepojas Santa, piebilstot, ka tāpēc jau viņas amats ir Klientu apkalpošanas vadītāja.
Iepazīsimies – esmu šeit, lai Tev palīdzētu
Agris
Es administrēju, lai palīdzētu cilvēkiem... Kādam padomu, kādam informāciju - pēc situācijas. Rodu gandarījumu, kad esmu palīdzējis un cilvēks pasaka paldies. Kad neadministrēju man patīk pavadīt laiku ar draugiem - dalīties ikdienišķos piedzīvojumos un runāt par un ap visu. Labu mūziku patīk klausīties skaļi! Dažas reizes nedēļa cenšos izrauties uz fiziskām aktivitātēm/nodarbēm. Esmu izpalīdzīgs un draudzīgs. Patīk pozitīvi un radoši cilvēki.
Baiba
Es administrēju, lai "māja" būtu tīra un omulīga, lai savu rīta kafiju lietotājs gribētu iemalkot, apskatot jaunākos draugu piedzīvojumus galerijās, lai pusdienaslaikā viņš atnāktu izalsīt visdraudzīgākās vēstules savā virtuālajā pasta kastē un ar smaidu turpinātu darba dienu un lai vakarā ietinies siltā halatā ikviens lietotājs atnāktu savā virtuālajā "mājā" un novēlētu sirsnīgu "arlabunakti" tiem, kas sirdij mīļi, bet nav blakus, lai kopīgi izdzertu vakara tēju ar cepumiem. Īsāk sakot - lai lietotājs šeit justos labi. Kad neadministrēju, es dziedu, es smejos skaļi par sīkumiem, tas mani uzlādē dzīvei. Es dievinu būt kopā ar saviem cilvēkiem. Un vis vis svarīgākā mana misija šobrīd ir iepazīt šo pasauli ar mana bērna acīm un sajūtām.
Edgars
Es administrēju Tautas policijā iesūtītos ziņojumus,galerijas un video, ādiņas un arī bloķētos lietotājus. Kad nestrādāju, es “laižu luni”. Lielāko daļu brīvā laika veltu savam dēliņam, vazājos riņķī, bet, kad šiverēju pa māju, dzenāju datorspēles. Man patīk vingrot.
Es esmu administrators, kurš saņem ziņas, kuras tiek iesūtītas no portāla sadaļas "palīdzība", e-pastos, lapās un visos citos iespējamos veidos- kādos vien cilvēki atrod iespēju ar mums sazināties. Līdz ar to mans darbs ir gan palīdzēt lietotājiem, gan uzklausīt labos un arī dažreiz sliktos vārdus. Garlacīgi noteikti nav. Man patīk palīdzēt. Tas sagādā prieku, ja redzu, ka lietotājam mana palīdzība ir noderējusi un cilvēks ir priecīgs par saņemto atbalstu. Un portālā ir par vienu laimīgu lietotāju vairāk . Ārpus darba es vairs neesmu Draugiem.lv administrators, bet gan Ilze, kura ir onlainā no Android "Draugiem+" aplikācijas. Iesaku arī citiem !
Zane
Pārsvarā mani uzrunā vārda pamazināmajā formā - Zanīte. Domāju, ka tas nav dēļ mazuma vai mīļuma, bet gan dēļ šādas latviešu valodai raksturīgas personvārdu lietošanas īpatnības. Portāla administrēšanu var pielīdzināt mājas uzkopšanai - sakoptā vidē uzturēties ir patīkamāk.
Manuprāt, augsti novērtējama ir portāla stratēģija attiecībā uz klientu apkalpošanu, dodot iespēju un vietu, kur pasūdzēties, pajautāt vai uzzināt. Mans darbs ir uzklausīt, palīdzēt un atbildēt . Un tas man patīk. Pašreiz visu no darba brīvo laiku (ar maziem mazītiņiem izņēmumiem) veltu saviem bērniem - Annai un Jēkabam. Būt strādājošai mammai nav viegli, neatstāj sajūta, ka kādam tiek par maz - vai nu darbam, vai bērniem. Bet runā, ka bērni ātri izaugot...
Administratori vienbalsīgi atzīst, ka tomēr vislielākais gandarījums esot tad, kad viņi saņem pateicības vēstules un pat zvanus no laimīgiem lietotājiem. Paldies, ka jūs esat, paldies, ka palīdzējāt, paldies par skaistajiem svētkiem, apsveikumiem vai pat “Paldies Draugiem.lv – jūs esat lieliski, pirms diviem gadiem es šeit iepazinos ar Līgu, rīt mēs precamies. Armands.”
Viena diena administratoru dzīvē
- Tautas policijas ziņojumi 156
- Izskatīti video 1828
- Kļūdu ziņojumu, ieteikumi 201
- Top bilžu izvērtēšana 8130
- Iesniegto ādiņu apstiprināšana 112
- Rakstu apstiprināšana sadaļai Parunāsim 345
- Domubiedru grupu izskatīšana 165
- Biznesa lapu kategoriju pārbaude 105
300 cilvēkiem patīk
Vairāk