Mācāmies no savējiem 16
Atsākoties mācību gadam, Draugiem.lv grupas kolektīvam bija iespēja iegūt jaunas zināšanas. No 1. līdz 5.septembrim birojā bija Mācību nedēļa. Šis nelielais projekts īpašs ar to, ka “skolotāji” šoreiz bija paši grupas darbinieki, kas ieguvuši kādu interesantu pieredzi un dalījās ar to ar saviem kolēģiem.
Ideja par šādu pasākumu radās grupas personālvadītājai Santai Līcei-Krūzei: “Mūsu uzņēmumā augsti vērtē cilvēku interesi apgūt ko jaunu un Zinību diena daudziem ir arī studiju atsākšanas vai uzsākšanas laiks. Vēlējāmies arī kopīgi atzīmēt jaunā mācību gada sākumu ar zināšanu un pieredzes apmaiņu. Ik pa laikam dažādos veidos, bet šaurākos profesiju lokos, bijām dalījušies ar zināšanām un pieredzi, taču tāds kopējs pasākums, kur visdažādākās lietas visiem interesentiem stāstām, nebija bijis.”
Nedēļas laikā notika 10 lekcijas par dažādām tēmām, un katrs no uzņēmuma varēja atrast kaut ko noderīgu savai darba specifikai.
Pavisam īsi par dzirdēto, iespējams, ka kādam noderēs apkopotās atziņas no lekcijām.
Ingus Rūķis, izstrādes daļas vadītājs
Lekcija: Projektu un klientu attiecību vadība ar SCRUM procesu
Viens no drosmīgākajiem, uzstājās pirmais un runāja par SCRUM metodoloģiju, kas paredz darba apjomu sadalīt pa posmiem un līdz ar to darba gaita ir pārskatāmāka un vieglāk pārvaldāma. Ingus norādīja, ka darba procesā ir svarīgi runāt, vienoties par rezultātu, starpposmos atrādīt izdarītās lietas, un uzsvēra, ka viens no kritērijiem ir sajūta. Ja jūt - kaut kas nav labi, pietiekami ātri, kvalitatīvi, tad noteikti tur nav kaut kas kārtībā.
Vadims Moisejenko un Ģirts Upītis, programmētāji
Lekcija: Yii framework
Puiši norādīja, ka tad, kad apkārtējie šo tehnoloģiju uzskatīja par neizmantojamu, viņi to izmantoja viena no grupas projekta izstrādē. Noteikti lekcija bija noderīga programmētājiem, bet viena no klausītājām, kuras ikdienas darbs ir projektu vadība un programmēšana ir sveša, pēc lekcijas teica: “Jutos kā atnākusi uz prezentāciju ķīniešu valodā!”
Andris Dzudzilo, Mapon projektu vadītājs
Lekcija: Kā no pārdevēja kļūt par izcilu pārdevēju?
Par prezentāciju var teikt – pārdots! Kolēģi viņu tiešām atzina par izcilu pārdevēju. Andris uzskata, ka svarīgākais ir pašmotivācija – pašam gribēt vairāk un strādāt ar degsmi. Viņš atcerējās savu pirmo interviju uzņēmumā, Lauris Liberts iedvesmojis sākt lasīt grāmatas par pārdošanu. No tā laika Andris lasa, regulāri mācās un no katras lietas gūst sev kādu vērtīgu atziņu.
Jūlija Giforda, satura mārketinga speciāliste
Lekcija: Satura mārketings
Kādreiz bijis populārs agresīvais, bet tagad – satura mārketings. Jūlija ir novērojusi, ka latvieši rada izcilus produktus, bet nemāk par tiem stāstīt un tos parādīt. Ir jāraksta, jāstāsta un jākļūst par industrijas viedokļu līderiem, jādalās ar savu pieredzi un zināšanām. Svarīgi ir nevis vienkārši reklamēt savu produktu vai pakalpojumu, bet par tiem rakstīt ziņas, kuras medijiem ir interesanti publicēt. Tas ir grūts darbs, taču ar milzīgu pievienoto vērtību.
Mārtiņš Briedis, draugiem.lv programmētājs
Lekcija: Laravel ietvars
Vēl viena lekcija, kas cilvēkam, kurš neprogrammē, varētu šķist īsta Morzes ābece, bet lietpratējiem tā bija ļoti noderīga informācija. Laravel ietvars, varētu teikt, ir dažādu rīku kopums, kas ļauj izstrādāt mājaslapas pēc noteikta standarta, vadlīnijām, kas arī paātrina izstrādes laiku. Mārtiņš par to ir pārliecinājies, veidojot Points Back mājas lapu, un savā pieredzē dalījās ar kolēģiem, atzīstot, ka pirmais projekts ar šo ietvaru daudziem varētu tapt nedaudz lēnāk, bet jau katrs nākamais noteikti tiks izstrādāts arvien ātrāk.
Baiba Ansone, vecākā grāmatvede
Lekcija: Kas katram jāzina par nodokļiem, slimības lapām un atvaļinājumiem.
Lekcijas nosaukums jau atklāj, par ko Baiba tajā stāstīja. Vērtīga, visiem interesējoša nodarbība, jo īpaši tiem, kuriem šī ir pirmā darba vieta, pirmā saskarsme ar algu, nodokļiem un nodokļu grāmatiņām. Lai gan tēma nopietna, savu deva humora tam visam deva uzdotie jautājumi: “Vai brālis, kurš man nav brālis, ir man brālis un man pienākas nodokļu atvieglojumi? Vai topošais tētis var dabūt grūtniecības atvaļinājumu un gaidīt bērniņa piedzimšanu kopā ar mammu?”
Dāvis Siksnāns, Printful vadītājs
Lekcija: Interneta reklāma, retārgetings
Dāvis uzņēmumā darbojas un virza tos produktus, kas paredzēti ASV tirgum, un savā lekcijā dalījās ar informāciju par to, kā šie produkti tiek virzīti un reklamēti internetā. Galvenās viņa atziņas bija, ka reklāmā un mārketingā ir vērts ieguldīt tad, ja produkts ir labs. Kā arī svarīgi ir dalīties ar datiem, jo klienti ietekmējas no tiem. Paši dati kalpo kā argumentācijas līdzeklis.
Krišjānis Mežulis un Agnese Bite, Draugiem.lv grupas dizaineri
Lekcija: Kas katram ir jāzina par dizainu
Krišjānis un Agnese ir tie, kas ik dienas strādā pie draugiem.lv vizuālā izskata, kā arī plāno lapas funkcionalitāti, lai lapa būtu ne tikai izskata ziņā pievilcīga, bet būtu ērti lietojama un intuitīva. Šī bija viena no apmeklētākajām nodarbībām. Vienkāršā valodā, ar uzskatāmiem piemēriem dizaineri centās pastāstīt par pašiem pamatu pamatiem, kas jāņem vērā, veidojot interneta lapu – kāpēc un kādi burti izvēlami, kādas fotogrāfijas liekamas, kā lapā informācijas bloki kārtojami utt., lai lapa būtu pārskatāma un informācija viegli uztverama. Uzzinot par to, cik svarīgi ir pareizi vizuāli izkārtot saturu, ir saprotams, ka dizainera darbs ir ļoti nozīmīgs.
Jānis Akmentiņš, draugiem.lv projektu vadītājs
Lekcija: Draugiem.lv jaunumi
Draugiem.lv grupā tiek veidoti dažādi produkti un pakalpojumi, visu laiku tiem parādās jaunas iespējas, uzlabota funkcionalitāte, kam visam ir izsekot līdzi ļoti grūti, ja vien tas neskar ikdienas pienākumus, tāpēc Jānis pastāstīja par jaunākajiem datiem attiecībā un draugiem.lv lietotājiem, apmeklētību, kā arī ar lietām, kas mainījušās vai ieviestas no jauna portālā pēdējā pusgada laikā.
Ģirts Bērziņš, Swedbank Baltijas Kompetenču centra vadītājs
Ģirts nav Draugiem.lv grupas darbinieks, viņš bija vienīgais vieslektors šajā Mācību nedēļā. 21.gadsimts, kā attīstījušās tehnoloģijas un kā tām līdzi mainās patērētājs – tieši par to bija stāsts. Tikai tad, ja pazīsim savu pircēju un paredzēsim, ko viņš sagaida no pakalpojuma piegādātāja, kas viņam ir svarīgi – tikai tad varēsim veiksmīgi veidot produktus un pakalpojumus, kas ir interesanti, pieprasīti, kā arī tad mēs veiksmīgāk atradīsim veidus, kā tos piedāvāt, pozicionēt tirgū.
Kopumā šī nedēļa izdevās, darbinieki atzinīgi vērtēja dzirdēto, kā arī Santa Līce-Krūze secināja: “Mācību nedēļa bija vērtīgs ieguvums arī pēc kolēģu atsauksmēm. Visiem bija interesanti gan uzzināt specifiskas lietas, gan lietas, kas ir jāzina visiem. Noteikti veidosim vēl līdzīgus šādus pasākumus, un kolēģi atsaucīgi ieteica gan tēmas, gan lektorus, kurus vēlas dzirdēt nākamajos pasākumos.”
13 cilvēkiem patīk
Vairāk